tirsdag 24. januar 2012

Innstilling på frihåndsquilting!

SJØSPRØYT-07
For en god stund siden fikk eg et oppdrag,en bit gardinstoff i hendene."Om eg kunne lage et bilde av dette til hytta"Joda ingen problem!,stoffet var fint det!I den tiden var eg ivrig stoppefot quilter med min gamle Janome 4800 som eg sleit ut,savner deg enda.Har anskaffet meg Kongen av Janomemaskiner sies det,men her finner eg ikke riktig innstilling på frihåndsquiltingen for at det skal bli fint på baksiden også.Janome Horizon Memory Craft7700QCP er det noen som kan hjelpe meg med en melding?!Takk Mottaker og eg ble ganske fornøyd med bildet!Frihåndsquilting er kjekt når innstillingen er rett!

Dette er mitt 12 innlegg  i det nye året,så derfor...........!Den som hjelper meg på rett innstilling,frihåndsquilting får premie i posten!Er det mange med rett innstilling som fungerer for meg,blir det loddtrekkning!Fristen er 12 februar kl.12

3 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder du har lagd:) Kunstverk:)

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke Janome-maskiner, og kan ikke hjepe deg med innstillinger. På min øker jeg trådspenningen til ca.5 og har trådsnella stående rett ut i stedet for liggende. Da blir frihåndsquiltinga mi finest.
    Prøv å stram den litt mer enn det den automatisk stiller seg inn på.

    Båtbildet var veldig fint.

    SvarSlett
  3. For et nydelig bilde! Et lite kunstverk, ja. :)
    Jeg har Easy Jeans 22 Janome. Er dessverre ingen ekspert på innstillinger når det gjelder frihåndsquilting.
    Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!
    Har forresten lagt deg til i blogglista mi nå!
    Ha en fortsatt god helg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett