tirsdag 20. mars 2012

REFERAT FRA ÅRSMØTEHELGEN

Ja så var årsmøtehelg i Norsk Quilteforbund i Bergen over:) www.nqf.no Det ble som forventet.........lommeboken er skral,banken vil ikke plusse på noen nuller her og der.Sett slikt,men det var KJEMPE KJEKT,og ALLT TRENGTE EG!!:))





Skal innrømme så pass,at det var litt stusselig å reise alene fra LOFTHUS,møte opp på hotellet lørdags morning,uten kjendte rundt seg,før en var blitt skikkelig varm i trøya.Hadde ikke meldt meg på årsmøte som var om lørdagen heller,innbilte meg at det var bare for styre og stell i diverse quiltelag som kunne.Der tok eg grundig feil,vet det til neste gang!Det er første gangen eg har brodert i en resepsjon,men der var vi mange som hadde det kjekt:))Var på bloggforum,som var nytt av året,og fikk nål(NQF quilteblogger)Denne gangen var det mer et innformasjonsmøte,utveksle planer,at vi hjelper hverandre i situasjoner i blogverden,nyttig innformasjon om data i medlemmsbladet og på bloggen deres!Flere med meg savner en grunnleggende blogbok en kan finne-gå til når det oppstår problemer.Som at en kan få hjelp,når blog-gadgeten min er ødelagt,når eg skulle slette noe en gang,siden ikke fungert,uten at en må lage helt ny blog for å få alt til å fungere igjen.Så dette var lurt av NQF styret å sette igang!Søndagen var eg på Unn Stahr Irgens sitt foredrag,som var lærerikt og flott!Ho fekk stipend på årsmøte i 2011 for å reise til Sør-Afrika for å studere hvordan dommerene vurderte konkuransebidrag til en stor Quiltefestival,nær Cape Town.Å bli dommer-levere inn konkuransebidrag,er reine doktorgrad.Så vi skal ikke kimse av håndtverket våras,det her er det klasse over!:))Utstillingen på hotellet viste nettopp dette,over arbeidene og hvordan bildene var hengt opp,farger størrelse osv.Om det kommer noen bilder derfra,vet eg ikke om eg har lov til,noen som vet?Kurs har eg vore på,makalaus flott og dyktig dame,kommer senere,lærte mye!:))Maten og servisen var særdeles god,så dette var godt jobba!
Det som var dumt..........Var at eg ikke vandt,men med 4OO KJØPELYSTNE mennesker er det ikke så rart,flaks har eg lite av!,på lotteri!


Butikkene,utstillingene deres var FANTASTISKE,tror det var få som gjekk inn der uten handleposer ut igjen!Lørdagen var det stinn brakke der,ble faktisk i det mesta laget,selv for meg.!:))

3 kommentarer:

  1. Det var ei kjekk helg ja. Kjekt å helse på deg live. Vart nok litt shopping på meg og. Eg endte opp med ny Horizon. Gleder meg til den kjem. Klem Jofrid

    SvarSlett
  2. Veldig kjekk helg, ja;) Og det er for å få inspirasjon, handle alt av nødvendigheter og treffe mange likesinnede, vi reiser på årsmøtene. Gleder meg allerede til neste år;)

    SvarSlett
  3. Syns det var kjekt på dagsbesøk og. Traff flere fra quiltelaget mitt der, men det gikk greit å gå aleine. Når en skal være hele helga er det kjekt å ha selskap. Men selv om jeg var der bare noen timer prata jeg med flere ukjente quiltedamer. Vi skubba borti hverandre i butikkene, men ingen sure miner av den grunn. Quiltedamer er trivelige damer!

    SvarSlett